Till Therese!


Bildkommentar: Therese Johansson Rojo!


Folk tänker fortfarande på dig. Det finns folk som tänder ännu ljus, och folk som skriver på sina bloggar precis som även du gjorde en gång. Du beskrevs som en snäll och omtänksam tjej och för mig är du en person folk borde se upp till.
Jag kände aldrig dig. Men du skulle gå ut nian, du skulle gå på bal och du skulle börja din framtid men du kom alldrig ens hem från festen du var på. En avslutningsfest några dar innan skolavslutningen för att du skulle fira med dina vänner och ha kul. Ingen visste att det skulle bli såhär. Jag minns den hämska natten som om det vore igår. Det gick en sms-kedja som berättade för alla runt om i stockholm vad som hade hänt dig. Jag fick samma sms 11 gånger. Du anar inte vilken chock jag fick när jag lästa dom. Jag vart först glad att jag hade fått så många sms på en gång och undrade vad alla ville mig. Men när jag läste dom så fann jag inga ord och ingen glädje. Det stog ord för ord vad som hade hänt dig. Jag visste inte varför jag hade fått dessa sms så jag sms:ade vidare för att fråga vem du var!? Jag kan säga på ett enkelt sätt att jag vart inte mindre chockad när jag fick veta att du var en av de tjejer som skulle gå ut nian i min skola. Dan innan hade jag gått förbi dig säkert tio gånger och nu var du död. Mina tårar rann men ingen förstod varför jag grät. Varför jag grät för någon jag inte kände. Men det spelar ingen roll för jag lärde känna dig. Jag läste varenda artickel och varenda notis om dig i tidningarna efter. Vilka straff de fick som gjorde så mot dig och vad dina vänner sa om dig i olika interljuver.
Så ja jag lärde känna dig. Du var en snäll tjej en sådan snäll, omtänksam och osjälvisk tjej. En tjej som många vill vara men inte alltid lyckas.

Jag kom och tänka på dig idag. Jag kom på nu varför. Jo det var två år sen du upplevde samma stress och hårda arbete med alla betyg som man ska få och allting som ska in i sista minuten till alla lärare. Alla nationella prov som skulle göras och sedan vänta och vänta på betygen. Allt detta upplevde du en gång och nu gör jag det med, i samma skola under samma veckor... men två år senare.
Jag känner många som saknar dig och jag vet att det är mer än jag. Jag på ditt namn på google.... Du har 7 560 träffar. Det är fler än vissa kända men jag lovar att det är inte med glädje jag säger detta. För vad spelar det för roll när du är en ängel. Vi saknar dig på jorden och vi kommer alltid att minnas dig.
Till dig Therese Johansson Rojo!

Detta är bloggar som ger en en bättre bild av Therese.
Therese blogg: http://thresrojo.blogg.se/
Vännernas minnesblogg: http://minneavtherese.blogg.se/
Tänd ett ljus för therese: http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=856&tab=about

Till Therese!
C.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: