Sorgsen dikt men sann o fin är den..

Svek från dig.
Av: Louise Ericsson


Jag lät mig luras

Och nu betalar jag skulden

Du började bygga

sen krossades de med ett svek

 

I stundens tystnad

finns nu min röst

Jag kan ej längre prata

Jag finner ingen tröst

 

Det är hårt att veta

Att svek ännu finns

Men det är hårdare att falla

Ner i ett mörkt djup

 

Du spelade dina kort

Och jag tog chansen

Jag letade efter glädje

Men nu rinner tårar

 

Allt mitt hopp

Har nu försvunnit

Och all min kämpa

har tinat bort

 

Om du gjorde de svårt

Spelade det ingen roll

Men efter dessa ord

Vill jag ta mitt liv.

 

Men med livet finner man lycka

Och jag vill inte mista den chansen

Så utan hopp och utan kämpan

Går jag igenom livet ensam i tystnad.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: